Ako sa prejavuje bakteriálna infekcia?

V každej zdravej vagíne sa vyskytujú baktérie, keď dôjde k ich premnoženiu, naruší sa prirodzená rovnováha a tým vzniká bakteriálna infekcia.

Hoci bakteriálna vaginóza postihuje najčastejšie ženy v reprodukčnom veku, nevyhýba sa ani mladším alebo starším ročníkom. K nárastu baktérií vedie mnoho rôznych faktorov, vrátane promiskuitného života.

Príznaky bakteriálne vaginitídy

  • Priesvitný, sivý, biely alebo zelený vaginálny výtok
  • Nepríjemný intenzívny „rybí“ vaginálny zápach
  • Vaginálne svrbenie
  • Pálenie počas močenia alebo sexu

Aj keď sa kvasinková infekcia prejavuje jasnými príznakmi, určité percento žien má len niektoré z príznakov alebo vôbec žiadne.

Ako bakteriálnej infekcii predísť

Ukázalo sa, že vagiální infekcií trpia viac ženy, ktoré majú sexuálny pomer s inými ženami, ale ani heterosexuálnom promiskuitnom ženám sa infekcia nevyhýba.

Dlhé kúpele, používanie nevhodných prípravkov a vypláchnutie pošvy prúdom vody často vedie k nárastu anaeróbnych baktérií. Vzhľadom na to, že vagína je samočistiaci orgán, nie je nutné sprchovanie.

Prirodzený nedostatok baktérií laktobacilov spôsobuje ideálne prostredie pre výskyt vaginitídy. Ak vaše prirodzené vaginálne prostredie neprodukuje dostatok dobrých baktérií laktobacilov, máte väčšiu pravdepodobnosť vzniku bakteriálnej vaginózy. Vaginálne probiotiká sú efektívny spôsob, ako zabezpečiť svoje vagíne zdravé prostredie bez škodlivých baktérií.

Nezanedbávajte prevenciu

  • Minimalizujte vaginálne podráždenie. Používajte jemná intímne mydlá a neparfumované tampóny alebo vložky.
  • Vaša vagína nevyžaduje iné čistenie ako bežné sprchovanie. Časté sprchovanie narušuje vaginálne rovnováhu a môže zvýšiť riziko vaginálne infekcie. Sprchovanie nevyčistí vaginálnej infekcii.
  • Vyvarujte sa sexuálne prenosné infekcie. Používajte kondóm, obmedzte počet sexuálnych partnerov alebo sa zdržiavajte pohlavného styku, aby ste minimalizovali riziko pohlavne prenosné infekcie.

Nespavost a stres: Může pomoci CBD

Kanabidiol – také známý jako CBD – je jedním z hlavních kanabinoidů v rostlině konopí. Kanabinoidy interagují s vaším endokanabinoidním systémem, což pomáhá tělu udržovat stav rovnováhy a stability a také fyzické a psychické pohody, což vede ke kvalitnějšímu spánku.

Na rozdíl od tetrahydrokanabinolu (THC) není CBD psychoaktivní, což znamená, že nemá psychotropní účinky, tím pádem neovlivňuje náladu a reakce člověka. Navzdory tomu má mnoho pozitivních účinků na zdraví, jako je snižování záchvatů u lidí s epilepsií a úleva od bolesti z různých stavů nemocí.

Některé výzkumy naznačují, že CBD vám může také pomoci dobře se vyspat a lépe se vypořádat se stresovými situacemi.

S CBD proti stresu a ke kvalitnějšímu spánku

Ne všechno je zcela pochopeno o tom, jak fungují kanabinoidy (včetně CBD). Z výzkumu víme, že CBD a kanabinoidy interagují s bílkovinami a buňkami v mozku.

Endokanabinoidní systém a spánek

Vědci zjistili, že endokanabinoidní systém hraje roli při udržování určitých tělesných funkcí, jako je nálada, chuť k jídlu, spánek a regulace cirkadiánních rytmů. V endokanabinoidním systému je síť kanabinoidních receptorů v mozku a centrálním nervovém systému. Dva identifikované primární receptory jsou CB1 a CB2.

Kanabinoidy se k těmto buňkám připojují a mají různé účinky, včetně vlivu na spánek. Kanabinoidní CBD může interagovat se specifickými receptory, což může ovlivnit cyklus spánku/bdění.

Kromě toho může CBD také snižovat úzkost a bolest, které často negativně ovlivňují spánek. Vyřešením těchto příznaků je také možné, že se spánek zlepší.

Prostřednictvím CannaCare.cz získáte čisté CBD, vyrobené v Česku, ve formě tablet, kapek nebo masti. Složení precizně vyladili odborníci podle nejnovějších vědeckých a lékařských poznatků.

Výsledky ukázaly, že kanabinoidy v konopí snižují příznaky nespavosti.